Van de ene naar de andere wereld! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tamara Rutjes - WaarBenJij.nu Van de ene naar de andere wereld! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tamara Rutjes - WaarBenJij.nu

Van de ene naar de andere wereld!

Door: Tamara Rutjes

Blijf op de hoogte en volg Tamara

09 April 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hierbij de tweede blog van mijn 'twee werelden' reis! De eerste 'wereld' zit er alweer op. We zijn vandaag aangekomen in Bangkok en zijn direct naar Chiang Mai doorgevlogen. Ik stap van een wereld van rijkdom, pracht en aanzien (Dubai) in een wereld van cultuur, tradities en natuur. Een hele grote, maar vooral leuke omschakeling.

De afgelopen dagen hebben we ontzettend veel leuke dingen gedaan. Zoveel dat ik tot nu toe geen tijd had om een blog te schrijven! Afgelopen zaterdag vlogen we met Etihad Airways naar Abu Dhabi. We hadden stoelen in de gewone Economy Class, maar dat was zeker niet te merken. De stewardessen serveerden continu eten en drinken. Eerst een volledige maaltijd en daarna nog een pizza snack. Er werden zelfs warme verfrissingsdoekjes uitgedeeld! Bovendien had iedere stoel een persoonlijk entertainmentprogramma en kon ik op het scherm in de stoel voor mij diverse bioscoopfilms kijken. Verder hebben we via dit scherm zelfs met een aantal studenten gepokerd! 

Eenmaal aangekomen op de luchthaven van Abu Dhabi hebben we zo'n 1.5 uur in de rij gestaan om door de douane te gaan! We waren pas om 01.00 in het hotel in Dubai en de volgende dag moesten we er alweer vroeg uit voor de stadstour. Tijdens deze stadstour hebben we onder andere het oudste gedeelte genaamd Bastakiya bezocht. Aangezien Dubai 15 jaar terug niets anders dan woestijn was, heeft Dubai relatief weinig erfgoed. Verder hebben we de spice souk en de gold souk bezocht. In de spice souk maakt je neus overuren. Wat een diversiteit aan geuren! In de gold souk zijn je ogen aan de beurt. Werkelijk overal zie je goud of zilver. Er zijn zelfs automaten waar men goud uit kan kopen! Uiteraard hebben we ook een stop gemaakt bij Burj al Arab, het welbekende en enige zeven-sterren hotel ter wereld. Erg indrukwekkend om dit hotel in het echt te zien!

In de avond hebben we een ontzettend gave desert safari gedaan. In een grote 4 wheel drive Toyota waarin 6 personen konden, hebben wij over de heuvels in de woestijn geracet. Af en toe ging het er erg ruig aan toe. Gaaf! Daarna hebben we aan sandboarding gedaan en hebben we de zonsondergang in de woestijn bekeken. Bovendien hebben we op een kameel gereden en hadden we een typisch Arabisch diner op een bedoeienen plaats in de woestijn. Heel erg leuk om zoeits mee te mogen maken.

De volgende dag heb ik samen met Tim op eigen gelegenheid de eerste twee experiences van onze schoolopdracht uitgevoerd. Zoals in mijn eerste blog genoemd, moeten wij diverse activiteiten (experiences) uitvoeren die met ons thema 'silver linings' te maken hebben. Allereerst hebben wij een bezoek gebracht aan het grootste resort van Dubai: Madinat Jumeirah. De Sales Executive Corporate & Groups heeft ons een rondleiding door dit 5-sterren resort gegeven dat volledig in Arabische stijl is gebouwd. De verschillende delen van Madinat Jumeirah zijn verbonden met lagunes waarover men in typisch Arabische abra's (bootjes) vervoerd kan worden. Ook wij hebben dit gedaan. Erg leuk en idylisch. Verder hebben we diverse kamers, de vergaderzalen, de souk en het fitness centrum van het resort bezichtigd. Wat ontzettend mooi en luxe!! Uiteindelijk sloten we het bezoek af met een lunch met de Sales Executive Corporate & Groups. Interessant om op deze manier meer over de gewoontes in Dubai te weten te komen. Zo is het niet ongewoon meerdere dure auto's te bezitten. De man waar wij mee spraken was 26 en had een Mini Cooper en voor de weekenden een Supra met 270 pk! Ik ben als 21 jarige gewoon blij met mn lupo'tje;). Wat betreft het thema silver linings past het bezoek aan Madinat Jumeirah bij de associatie 'het verzilveren van geld' en 'zilveren randje', aangezien men zijn geld figuurlijk verzilvert door in dit luxe resort te verblijven en het resort door zijn unieke opzet figuurlijk een zilveren randje heeft. 

Als tweede experience hebben Tim en ik een kalligrafie workshop gedaan, waarbij wij met een speciale kalligrafie pen en speciale inkt arabische woorden sierlijk leerden schrijven. Wat betreft het thema silver linings gaven wij geschrift figuurlijk een 'zilveren randje' door de letters sierlijk te schrijven. Bovendien is zilver een van de basiskleuren voor kalligrafie. Maar jeetje wat is kalligrafie moeilijk! Dat hadden wij niet verwacht. Zelfs het overtrekken van de woorden was lastig. Je moet de pen op het juiste moment draaien zodat een dikkere of dunnere lijn wordt getrokken. Bovendien heb je rekenkundig inzicht nodig om de juiste beweging van de pen te bedenken alvorens je gaat schrijven.

De volgende dag hebben we met de groep echt heel bijzondere en unieke dingen gedaan. We hebben een bezoek gebracht aan de Etihad Academy waar we een kijkje achter de schermen kregen bij deze airline van Abu Dhabi. We hebben in een heuze emergency simulator gezeten waarin een noodsituatie wordt nagebootst. Bovendien hebben we de diverse trainingsonderdelen voor de cabin crew gezien. Ik heb zelfs een brandje in een vliegtuig mogen blussen! Daarna hebben we een bezoek gebracht aan het duurste resort ter wereld: Kempinski Emirates Palace in Abu Dhabi. Eigenlijk is het niet juist dat ik het een hotel noem, aangezien het hotel een paleis genoemd wil worden. Ik geef ze geen ongelijk. Ongeloofelijk hoe groots, mooi en luxueus dit 'paleis' is. Zoeits had ik nog nooit gezien. De leiders van alle emiraten hebben er een vaste suite. De duurste en meest luxueuze kamer is de Royal Palace Suite. Deze suite kost zo'n 14.000 euro per nacht! Maar dan heb je wel een suite die groter is dan een gemiddeld huis en waar zo'n 6 personen in kunnen verblijven. Aangezien dit paleis nauwelijks aan bedrijfsbezoeken doet was dit echt een unieke ervaring. 

Al met al heeft Dubai mij positief verbaasd doen staan. Ik had bijvoorbeeld niet verwacht dat het meerendeel van de inwoners van Dubai van Pakistaanse en Indiase afkomst is. Verder heb ik mijn ogen uitgekeken naar de vele dure auto's: van Bentley en Rolls Royce tot Ferrari en Lamborghini. Wist je trouwens dat ook de politie soms in dit soort auto's rijdt en er in Dubai bushokjes zijn met airco?! Verder vond ik de mannen in de Arabische witte gewaden en de volledig gesluierde vrouwen erg indrukwekkend om te zien. Ik ben benieuwd wat Azie mij allemaal zal laten zien! Nu eerst maar eens zwemmen, want we hebben eindelijk vrije tijd! Tot de volgende blog!

  • 09 April 2014 - 10:06

    Bianca:

    Zo, je hebt al heel wat beleefd! Echt super leuk allemaal. Geniet nu maar even van je vrije tijd en doe weer nieuwe energie op voor de komen dagen.

    Dikke kus!

  • 09 April 2014 - 11:35

    Joellen:

    Hoi Tamara,

    Je hebt echt al veel gezien en leuke dingen gedaan!
    Leuk dat we dit met je kunnen delen op de manier.
    Veel plezier nog!

    Joellen

  • 09 April 2014 - 12:07

    Sanne De R.:

    Heel gaaf Tamaar! Super wat je allemaal doet en mag meemaken! Ik kijk nu al uit naar je volgende blog! :) X san

  • 09 April 2014 - 12:20

    Mieke:

    Hoi "wereldreiziger",

    Echt helemaal geweldig om zo jouw reis te kunnen volgen.

    Als ik mijn ogen sluit zie ik je dan ook zo daar door de woestijn karren,
    en heerlijk zwemmen enz enz. Ben nu al benieuwd naar al die foto's :)

    Geniet geniet geniet!
    En blijf natuurlijk schrijven :)

    Liefs,
    Mieke



  • 09 April 2014 - 13:44

    Mieke:

    Leuke foto's trouwens.
    Zie ik daarin de Charlie's Angels? :)

  • 09 April 2014 - 18:49

    Opa En Oma:

    Hoi Tamara, We beginnen aardig jaloers te worden,wat leuk en vooral met zo,n heel stel.Dooe maar lekker genieten.Dikke kus.Doei

  • 09 April 2014 - 19:16

    Jan:

    Hi Tamara,
    Kicke hoor

  • 09 April 2014 - 19:22

    Jan:

    En de rest van mijn reactie :-)
    Gaaf te zien hoe enthousiast je bent!! Je hebt vast geen tijd om vaker te schrijven want echt leuk om te lezen :-)) !!! Enjoy & have fun groeten Jan

  • 09 April 2014 - 20:25

    Carla:

    Hoi Tamara,

    Wat een geweldige reis ben jij aan het maken!!!!!!
    En leuk om je te volgen............
    Fijne weken en geniet ervan.

    Groetjes Otto, Carla & Sophie

  • 09 April 2014 - 22:35

    Herman & Miep Stolk:

    hoi Tamara,

    begrijpen dat je het erg leuk hebt, geniet er maar van hoor,
    een stijve pakkert van Opi en Omi
    .t

  • 10 April 2014 - 15:04

    Tante Nel Uit Cuijk:

    Hoi Tamara,
    Ik wilde dat ik er aan had gedacht om je een foto van onse gerestaureerde oldtimer mee te geven. Jaguar Mark 7. Wie weet had je hem kunnen verkopen en zelf nog een leuke cent verdiend. Maar ja, truc mislukt.
    Het is fantastisch wat je allemaal meemaakt en ziet. Ik ben behoorlijk jaloers, maar ja....... 71 jaar is iets anders dan 21 jaar; toch!!!!
    Liefs van O.Ton en T.Nel

  • 10 April 2014 - 23:46

    Michael á Zemmel:

    Dag Tamara,

    Leuk om te horen dat je je super vermaakt! ben benieuwd wat voor moois er nog meer voor je te wachten staat! Kan niet wachten op je volgende blog! :)

    'x uit Schiedam G

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 16 Feb. 2014
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 5635

Voorgaande reizen:

05 April 2014 - 14 Mei 2014

Twee werelden

Landen bezocht: