(Bijna) klaar voor vertrek! - Reisverslag uit Bergschenhoek, Nederland van Tamara Rutjes - WaarBenJij.nu (Bijna) klaar voor vertrek! - Reisverslag uit Bergschenhoek, Nederland van Tamara Rutjes - WaarBenJij.nu

(Bijna) klaar voor vertrek!

Door: Tamara Rutjes

Blijf op de hoogte en volg Tamara

04 April 2014 | Nederland, Bergschenhoek

Morgen is het dan eindelijk zover: voor bijna 6 weken zeg ik Nederland gedag om Dubai, Abu Dhabi, Thailand, Maleisië en Cambodja te ontdekken! Wat heb ik lang uitgekeken naar deze reis! Aangezien het geen 'standaard' backpack reis is, zal ik jullie allereerst uitleggen hoe mijn reis precies in elkaar zit. Mijn reis bestaat uit twee delen. Het eerste deel duurt 2 weken en is een studiereis als onderdeel van mijn opleiding Functiegericht Toerisme en Recreatie aan de NHTV in Breda. Nadat deze studiereis is geëindigd ga ik met twee medestudenten 3.5 week op doorreis.

Voor het eerste deel van mijn 'twee werelden' reis is een strak programma gemaakt. Morgen vlieg ik met mijn medestudenten en 4 docenten om 11.50 uur met Etihad Airways vanaf Düsseldorf naar Abu Dhabi. Vanaf Abu Dhabi vertrekken we per bus direct naar Dubai waar we een aantal dagen verblijven. In Dubai krijgen we onder andere een stadstour en in Abu Dhabi bezoeken we onder andere het luxueuze hotel Emirates Palace. Wat ben ik benieuwd naar dit hotel zeg! Vervolgens vliegen we op 8 april verder naar Bangkok, waar we een aansluitende vlucht naar Chiang Mai (Noord-Thailand) hebben. In Chiang Mai bezoeken we diverse tempels, feesten we mee tijdens Songkran (Thais nieuwjaar) en staat er een adventure dag op de planning waarbij we onder andere een ritje op een olifant maken! Na een paar dagen in Chiang Mai te zijn verbleven zakken we per trein weer naar het zuiden, naar Ayutthaya. Tot slot eindigt de studiereis in Pattaya, waar wij nog even lekker kunnen relaxen in een mooi resort.

Dit eerste deel van mijn reis zou geen studiereis heten als er geen studieactiviteiten en opdrachten aan verbonden zijn. Alle derdejaars studenten (Waar ik er ook al eentje van ben! Jeetje wat gaat de tijd snel!) werken in tweetallen aan zogenaamde 'experiences'. Ieder tweetal heeft een thema gekregen. Deze thema's variëren van 'Spice it Up' tot 'Hidden Secrets'. Ik werk samen met Tim en wij hebben het leuke thema 'Silver Linings' gekregen. Dit betekend zoiets als: 'aan ieder negatiefs zit iets positiefs', 'achter de wolken schijnt de zon' en gewoonweg 'zilveren randje'. Vervolgens heeft ieder team de opdracht om in Pattaya één, in Dubai twee en in Chiang Mai twee activiteiten (experiences) uit te voeren die passen bij het thema. Tim en ik hebben de afgelopen tijd dan ook enorm veel gemaild en zelfs gebeld met mensen uit Dubai en Thailand om deze activiteiten te regelen. Uiteindelijk moeten wij een vodcast (video) inleveren over deze activiteiten (experiences). Bovendien moeten wij in een 'Experience report' het een en ander verwerken. Tim en ik gaan vijf ontzettend leuke, bijzondere en unieke activiteiten uitvoeren. Welke activiteiten dat zijn kunnen jullie in mijn volgende reisverslagen lezen.

Dan het tweede deel van mijn ''twee werelden' reis! Wanneer de docenten en een aantal studenten op 17 april alweer terugvliegen naar Düsseldorf, begint voor mij het avontuur pas echt; ik ga backpacken! Op 18 april vlieg ik samen met twee medestudenten naar Kuala Lumpur, de hoofdstad van Maleisië. Vanaf dat punt is het voor ons eigenlijk onbekend wat wij allemaal gaan doen! Wat we wel weten is dat wij vanuit Kuala Lumpur door Zuid-Thailand per openbaar vervoer weer richting Bangkok reizen. Uiteraard slaan wij de mooie eilandjes als Koh Phi Phi niet over:). Vanaf Bangkok reizen wij door naar Cambodja waar wij uiteraard de hoofdstad Phnom Penh en het grootse Angkor Watt bezoeken. Daarna reizen we weer terug naar Bangkok om vervolgens op 12 mei via Abu Dhabi weer terug te vliegen naar Düsseldorf.

Jeetje wat een lang verhaal voor zo'n eerste verslag! Jullie zijn nu in ieder geval wel een beetje op de hoogte van hoe mijn reis in elkaar zit. Ik heb er ontzettend veel zin in en ben erg benieuwd naar de andere culturen, de andere mensen, de andere natuur en natuurlijk het lekkere eten:). Ik ga snel weer verder met inpakken, want ik ben zoals in de titel te lezen 'bijna' klaar voor vertrek!

World here I come!

Groetjes,
Tamara

PS: Ik zal om de paar dagen een nieuw verslag schrijven en voel je vrij om te reageren!

  • 04 April 2014 - 14:46

    Mieke:

    Hoi Tamara,

    Wat een leuk begin van je "studie"reis :)
    We gaan je zeker volgen.

    Wij wensen je een goede vlucht en een hele leuke en gezellige vakantie toe.
    World watch out here she comes!

    Liefs,
    Jan Mieke Koen Lisa

  • 04 April 2014 - 15:13

    Tamara Van Der Spek:

    Hi Tamaar,

    Via je Facebook bericht werd ik toch even nieuwsgierig wat je gaat doen. Wat onwijs gaaf zeg, echt kicken! Geniet er van en veel succes toegewenst!

    Groetjes, Tamara

  • 04 April 2014 - 16:07

    Bianca:

    Hallo Tamara,

    Ik heb je 1e verslag zojuist zitten lezen.
    Ik vind het ontzettend spannend.

    Geniet ervan meisje.
    Zo´n reis doe je misschien maar één keer.

    Groetjes,

    Bianca

  • 04 April 2014 - 16:33

    Marja:

    Hoiiii Tamara.

    Eindelijk is het dan zover hè....morgen de grote dag!!!
    Leuk om je te volgen, gaan we zeker doen.

    Succes, goeie reis en geniet ervan.

    Liefs
    Manfred Marja
    Stephanie Robin

  • 04 April 2014 - 19:52

    Michael En Franciska:

    Hey Tamara,

    Heel veel plezier tijdens je reis. Wij zijn erg benieuwd wat je allemaal mee maakt en zullen dan ook uitkijken naar je berichten.

    Geniet van de cultuur, het eten en het klimaat!

    Groetjes Michael en Franciska

  • 04 April 2014 - 20:29

    Joëllen :

    Hoi Tamara,

    Morgen is het dan eindelijk zover. Een reis waar je al zolang naar hebt uit gekeken!
    Geniet ervan!
    Ik kijk uit naar je reisverhalen en foto's.

    Veel liefs van ons allen.

  • 04 April 2014 - 21:14

    Oma:

    Lieve griet,

    Heeeeeel veel plezier.
    Gezond en gauw weer hier.

    Liefs en groetjes,
    Opa en oma

  • 04 April 2014 - 22:24

    Nadya En Loek:

    Haaaaaay Tamaar,

    Heel erg leuk wat je allemaal gaat doen! Natuurlijk wist ik het een en ander al, omdat ik zo nieuwsgierig was en niet kon wachten op je verslag!

    Heel veel plezier en geniet ervan. Ik ben erg benieuwd naar jou mooie ervaringen en foto's en of filmpjes. Wel voorzichtig doen he!?

    Ik zal je missen.

    Kusjes Nadya en Loek
    P.s ook namens mijn ouders

  • 04 April 2014 - 22:52

    Ton En Nelly Van Sonderen Cuijk:

    Goh Tamata, hartstikke leuk. Dat backpacken zal misschien soms ook wel negatief zijn. Maar dan moet je maar denken: " als er nooit wolken waren kon je ook nooit van de zon GENIETEN". Dus Tamara geniet met volle teugen. Succes Tonelly

  • 05 April 2014 - 15:40

    Rob Rutjes:

    Hallo dochter lief,

    Eindelijk is de reis waar jij zo naar uitgekeken hebt begonnen , laat alle indrukken die voorbij komen op je inwerken en geniet ervan .

    Mis je nu al tot over 5,5 week !!

    Je vader !

  • 20 April 2014 - 19:41

    Hermanstolk:


    Hoi Tamara
    alles goed?
    gaat het al beter met je been?
    laat maar even iets van je horen
    dikke pakkert
    Omi en Opi
    Xxx


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 16 Feb. 2014
Verslag gelezen: 659
Totaal aantal bezoekers 5630

Voorgaande reizen:

05 April 2014 - 14 Mei 2014

Twee werelden

Landen bezocht: